Jaszakschatten

Wie mijn profiel ooit gelezen heeft, weet dat ik erfelijk belast ben met het onvermogen om iets weg te gooien. En ik denk - nee, ik weet zeker - dat dochterlief er ook last van heeft:
 

De foto is al een tijdje geleden genomen, toen ik na die vreselijk koude en waaierige (maar heel leuke) paasvakantie in Zeeland dacht dat ik de winterjassen wel kon wassen en opbergen (boy, was I wrong!). Het is de 'oogst' van ongeveer twee weken schattenjagen door ons kleine ekstertje: takjes, elastiekjes, pluimpjes, steentjes, stukjes van strijkkralenkunstwerkjes, delen van sleutelhangers, restjes van haar eigen naamlabel, stickers die op kleren hangen om de maat aan te duiden, haakjes waarmee ze kragen van hemden vastzetten in de winkel, goud- en zilverfolie van de 'stukjes maan' die ze moest verzamelen tijdens de lichtjestocht van de school, knutselrubber, maïs, lintjes, dopjes ... je kan het zo gek niet bedenken of het zat in haar zakken.

Het doet me denken aan de tijd dat ik nog studeerde, toen een vriend zijn fiets stuk was. "Had ik nu maar een ijzerdraadje," zei hij, en prompt toverde ik er eentje uit mijn jaszak. Zijn kin hing zo ongeveer ter hoogte van zijn knieën van verbazing. Tja, de appel valt niet ver van de boom ...
 

8 opmerkingen

  1. Haha, prachtige schatten !
    Ik viste ooit regenwormen uit Martes zakken....
    Iets minder aangenaam
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha heel herkenbaar (niet bij mezelf) maar ik haalde nog
    veel meer uit de jaszak van een buurmeisje destijds omdat ze iets kwijt was hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch! Heerlijk toch, zo`n schat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, zo herkenbaar, heb hier ook een binkie die alles opraapt, snoeppapiertjes, stenen, elastiekjes, stukjes plastic, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, mijn kapoen verzamelt boomschorsstukjes vanonder het grote speeltuig op school. En zand in zijn schoenen ... met hoooooopen. We (dames en heren van de ouderraad) hebben voorgesteld om het in een emmertje te verzamelen en op het einde van het schooljaar terug naar de zandbak op school te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super :) Lou brengt bijna dagelijkse een stokje mee van op school. Onlangs vroeg hij: "Mama, waar zijn al die stokjes?" Euh...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kleurrijke jaszakschatten! Wij hebben hier ook zo'n schatkistje (een glazen pot) voor Dennis zijn gevonden schatten.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.