June in August

We startten onze zomervakantie eind juni met een familieweekend in de Ardennen (dat trouwens volledig in het water viel, wat ons dan weer niet tegenhield om het verwarmde zwembad in te duiken, ook in de regen, maar dit geheel terzijde). Daar kregen we te horen dat we de zomervakantie ook zouden eindigen met een familieweekend: schoonbroer en -zus kondigden namelijk aan dat ze - na 20 jaar samen - gingen trouwen en ons allen trakteerden op een trouwfeest-weekend in Nederland. Wat een leuke verrassing!




Nadat mijn June Dress in juni niet af geraakte voor het trouwfeest van mijn neef (lees: ik bleef eeuwig twijfelen over de maat en stofkeuze, had zelfs eerst een ander patroon in gedachten, toen werd ik ziek en uiteindelijk begon ik er gewoon niet aan), kreeg ik dus een herkansing in augustus!




De dag van de trouw was superleuk, zo leuk dat er geen tijd was voor een jurkenfotoshoot en daar heb ik wel spijt van, want tja, dan doe je eens moeite om er op je paasbest uit te zien ...




De kreukels op de foto's bewijzen dat ik het kleedje wel degelijk gedragen heb op het trouwfeest, want dat was ik na de eerste pasbeurt namelijk helemaal niet van plan! Ik had al heel wat June Dresses zien passeren op het wereldwijde web en had dus ook mijn huiswerk gemaakt: verlengen dat bovenlijfje! 6 cm leek me aanvankelijk wel ok, maar toen ik de jurk paste, knelde ze in de taille (ik geloof nooit meer dat je voor zo'n jurk enkel op de borstomtrek moet afgaan) en viel ze totaal niet mooi. En zo bleef de jurk een week op de kapstok hangen, tot bijna aan de deadline ...

... maar ik pakte ze (onder aanmoediging van meneer lielebeesje) toch terug vast, tornde de rits een stukje los en verkortte het bovenlijfje met 2 cm. En hopla, pure magie, maar de jurk zat plots als gegoten!




Als uitsmijter een 'car-fie' en een 'we-fie', beide genomen op de dag van het feest.
Hier zie je eigenlijk zelfs beter dat het stofje eerder turquoise is en een heel lichte glans heeft.

Ik was best wel trots, kreeg ook veel complimentjes ...
maar gelukkig straalde de bruid nog veel meer!


Patroon: June Dress, La Maison Victor, zomer 2014.
Stof: Pauli.

17 opmerkingen

  1. Heel knap! Gelukkig heb je het terug in de hand genomen, het resultaat is echt prachtig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan! Ik zou me er nog niet aan durven wagen :-) Sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb het lijfje van de jurk niet verlengd en ze zat als gegoten ... de hoge taille zorgt er net voor dat er in de rok wat meer ruimte komt voor de ronde vormen :-) Je straalt in die prachtige jurk !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!
      Het verlengen was op zich echt wel nodig. Ik ben geen kleintje, maar dat heeft zich helaas vertaald in een lang bovenlijf, eerder dan in ellenlange benen. Die 4 cm waren toch wel nodig, anders zat mijn taille onder mijn oksels. ;-)

      Verwijderen
    2. Ik heb ook zo'n lang bovenlijf!
      Ik heb van een Knip-kleedje (weet niet meer welke) laatst 7 cm moeten bijdoen... Dat was toch ff slikken (heb ik dan zo'n raar lijf?!). En ik ben niet eens super-groot, wel gewoon groot.
      Het kleedje staat je beeldig!

      Verwijderen
  4. Schoontje! Chic in dat glanzend stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. supermooi! Ben ook bezig aan een kleedje voor een trouwfeest (nu zaterdag) en krijg ook wat koudwatervrees en heel veel twijfels....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leve meneer en mevrouw Lielebeesje, je ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lol, diezelfde titel heb ik ook es gebruikt in augustus, dus was ik zeer benieuwd naar je creatie. een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super schoon! Waar haalt ge de tijd maar!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1. Er mentaal al twee maanden mee bezig zijn voor er werkelijk iets van komt.
      2. Verlof nemen.
      3. Het huishouden verwaarlozen en tv en computer negeren.
      4. De uitvoering spreiden over meerdere fasen (tekenen / knippen / naaien / twijfelen / aanpassen).
      ;-)

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.