Over mutsflapjes en poepsimpele cirkelsjaals

Heel naaiminnend blogland is al aan de lentecollectie begonnen en ik kom u hier nog wat wintergerief tonen ...

Op oudejaarsdag trokken de lielebeesjes richting Ardennen voor een dagje sleeplezier. We maakten een tussenstop in de sportwinkel voor een paar kinderskibroeken en kochten voor Lene in de pre-solden meteen ook een nieuwe winterjas.




Ik diepte een oude bijpassende sjaal op uit haar kleerkast, maar natuurlijk was ze die na een weekje school alweer kwijt. Et voilà, de perfecte gelegenheid om eindelijk zelf eens een cirkelsjaal te maken. En met een handleiding die je een poepsimpele cirkelsjaal belooft in 15 minuten, is dat een fluitje van een cent!




Ik viste uit mijn stoffenvoorraad een van de eerste stofjes (tricot nog wel!) die ik ooit kocht, onder goedkeurend oog van dochterlief, en combineerde met bijpassende fleece. Omdat de fuchsia fleecestof net niet breed genoeg was, deed ik een folieke met een contrasterend strookje donkerblauwe fleece.




Dochter content, mama content (al kan ik niet zeggen dat ik in 15 minuten klaar was, poepsimpel was het wel)!




Het opdiepen van die oude sjaal herinnerde me eraan dat we ook nog ergens een fuchsia muts hadden liggen en dat ik die hier nooit getoond heb. Het is namelijk zo dat de kleine lielebeesjes allebei nogal groot geschapen zijn als het op hun hoofdomtrek aankomt (jawel, dat hebben ze van de mama). Toen ik een aantal jaren geleden thuiskwam met de muts in kwestie, was die dan ook veel te klein. Tot over haar oren trekken was absoluut geen optie. Maar mutsen dienen toch om de oortjes warm te houden?




Dus maakte ik mutsflapjes uit een restje fleece. Een tip om te onthouden voor alle miskoop-mutsen (of gewoon voor hele mooie mutsen die je graag wilt hebben, maar die helemaal niet praktisch zijn)!





En nu voor mij een frisse lente-cirkelsjaal?


Handleiding cirkelsjaal: gastblogje van Lobke (Leuke Wereld) bij Liesellove.
Turquoise gebloemde tricot: Pinkadelic by Poppy Europe (Stoffenspektakel).
Fuchsia en donkerblauwe fleece: dekentjes uit de Zeeman.
Patroon mutsflapjes: zelfgetekend.

4 opmerkingen

  1. Leuk! Het moet niet altijd moeilijk zijn;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! En ik ben al blij dat het jou ook niet in 15 minuten lukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat naaien was echt poepsimpel, maar zulke grote RECHThoeken knippen, dat vind ik toch minder leuk!

      Verwijderen
  3. Maar seg, die flapjes zijn zo goed gevonden!!!
    Ik krijg iets ook nooit af op de tijd die ze zeggen voor zo'n zaken haha. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.