Noa Pants - Compagnie M.



Marte van Compagnie M. startte met een nieuwe reeks van patronen, de Compagnie M. Special Basics. Het eerste in de rij is de Noa Pants. Ik mocht het patroon mee uittesten en omdat Lene véél vaker iets handgemaakts krijgt, besloot ik om deze keer een shortje voor Thias te maken. Ik heb namelijk gezworen om nooit van m'n leven een lange broek voor die jongen te maken. Vorm een zin met de woorden één, kapot, seconde en knieën en je weet waarom.*


* Ja, ik weet het wel, dat blijft niet eeuwig zo en mooie patronen als deze Noa of de Cisse van Zonen09 maken die belofte heel moeilijk, maar op dit moment voelt het echt nog aan als 'van-ze-leven-niet'!




Zoals gezegd, het patroon heeft een broek- en een short-optie. De typische 'Compagnie M.-touch' zit in de prachtige driehoekige zakken met flapjes, waarbij je eindeloos kan spelen met stofcombinaties. Op die manier kan je gaan van een subtiel detail tot een heel erg in het oog springende zak (en dat laatste is dan weer niet echt iets voor mij). Het knoopje op de zakken liet ik achterwege. Ik maakte voor Thias een 5 jaar, lengte 8 jaar. Verlengen kan probleemloos, maar dan moet je wel even het kruis verlagen.




De reactie van Thias? "Mag ik het broekje aanhouden, mama, ook naar school morgen?" En iets later: "Ik vind dat echt cool, mama, dat je zo dingen kan maken met zo grote zakken enzo." Missie geslaagd!




Tot en met donderdag 16 juni krijg je 10 % korting als je de code NOA10 vermeldt bij aankoop van het patroon in Martes webshop.




Meer test-Noa's zien?
Jozefien neemt de draad op | Amore | Petite Bout de Chou | Inspinration | Pink Bubbels | Lily & Woody | Made by Mazella | Sewnhenge | van leentje | Made by mama Nicky |
+ 2 = 5 | Magnifieka | Noortjeprullemie | Kia | SewLiSi | Nononsonsmoms | Bellevi | Khadetjes |
C'est Saar | Mijn leven met 4 helden | Koekje Haakje Maak Je | So Popo Sew






Ik kreeg van Marte het patroon in ruil voor het testen, maar dat ik erover blog, is mijn eigen keuze ... en wat ik ervan vind natuurlijk ook!


Patroon: Noa Pants uit de Compagnie M. Special Basics-reeks.
Donkerblauw katoentje met auto's: naamloos, in een ver verleden gekocht bij Kersenpitje.
Rood katoentje: Pauli.
Meer dan dat en een elastiek van 2 cm breed heb je niet nodig!

7 opmerkingen

  1. Oh die laatste zin! Ja zo is het. Zo een leuke versie met zo een leuk stofje, dat lukt voor mijn 9-jarige niet meer :-( Niet stoer genoeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Mijn kast ligt nog vol met dergelijke stofjes uit mijn beginperiode van het naaien ... en ik krijg niet veel tijd meer om ze op te werken, vrees ik!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel! Dat stralen heeft ook wel een klein beetje te maken met de belofte van een paar pakjes Panini-stickers en het feit dat zijn tattoo mocht blijven op de foto's. ;-) #gobelgianreddevils

      Verwijderen
  3. Geweldig is dat als een eigen creatie zo in de smaak valt! En ik kan hem geen ongelijk geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt die broek voor Thias! Kan hij de zakken lekker vol beginnen stoppen met zijn "vondsten" :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.