Ons gorilla-aapje op kamp





"Oh, dat kampboekje lees ik een dag of twee op voorhand wel eens. We hebben alle kampgerief in huis," dacht ik. Gelukkig zijn er andere Chiro-mama's die dat boekje wel op tijd doornemen en dan zeggen: "Je hebt toch al gezien dat ze zich moeten verkleden? Als een aapje?" Onverwachte moraal van het verhaal: géén deadline-naaien, twee dagen op voorhand was ik klaar, pfiew!







Een volledig apenkostuum naaien, daar had ik niet zo'n zin in (en ik wilde eigenlijk liever iets maken dat in het dagelijks leven ook gedragen kan worden), dus ging ik in de winkels op zoek naar een neutrale, bruine kaptrui. Geen modekleur momenteel, zo bleek, maar ik vond wel een zwartgrijze hoodie en dat bracht me op een ander idee: een gorilla! Een zilverrug, om precies te zijn (en sindsdien moet ik voortdurend aan 'Gorillas in the Mist' denken, jij nu ook?).






Het oorspronkelijke idee was om een apenkop bovenop de kap te naaien, zodat hij die zo'n beetje voor zijn gezicht kon trekken, maar toen het ding klaar was, dachten zoonlief en meneer lielebeesje er anders over: een masker moest het worden. Dus, in plaats van ogen toe te voegen met zwart en wit, knipte ik ze uit en maakte aan beide kanten een elastiek vast. Klaar!


Zijn jullie ook overstag gegaan voor de Vitamini's?
Knuffel Jack kwam in ieder geval goed van pas bij de fotoshoot!


Nu ik gisteren heb gezien hoe mijn zesjarige jongen zonder omkijken voor acht dagen op kamp vertrok, ben ik toch niet meer zo zeker dat hij de rest van zijn leven bij mij blijft wonen. :-( Nochtans heeft hij mij dat wel beloofd! Nog zes keer slapen en ik mag hem weer in mijn armen sluiten ...


Laat je niet misleiden, deze blik was alleen maar
omdat hij niet op de foto wilde, hij is dolenthousiast vertrokken!


Patroon gorillamasker: eigen interpretatie van een masker op Pinterest.
Vilt: De Banier.
Zwartgrijze kaptrui: H&M.

7 opmerkingen

  1. Ideaal, zo'n masker :).
    Dit jaar konden ze niet mee op kamp, maar vorig jaar mocht ik me laten gaan aan 'boerderijdieren' #zucht - ik zag het te laat om nog online te bestellen, dus vanaf ik nu zo'n foldertje krijg pluis ik het van a tot z uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mijn les ook geleerd, een verwittigd mens is er twee waard (zeker met alerte mede-mama's)!

      Verwijderen
  2. Leuk masker! Succes met aftellen tot het einde van het kamp ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De apenstreken zijn er in elk geval al :-)
    Hij zal terug zijn voor je het weet!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.