Happy M-Year - mijn Louisa Dress hack

Ok, het is nog steeds januari, dus deze blogtitel mag nog. ;-)

In mijn vorig bericht toonde ik jullie de prachtige Louisa Dress die Lene van Sara kreeg bij de Happy M-Year-swap en -blogtour. Ik toonde jullie toen ook een sneak peek van de Louisa Dress die ik zelf maakte voor de dochter van Anke.





Omdat ik intussen een paar keer de vraag kreeg hoe die ‘pattern hack’ precies in elkaar zat en stiekem ook wel een beetje omdat ik graag heb dat dat kleedje ook op m’n eigen blog verschijnt, leg ik jullie met plezier uit hoe ik te werk ging.

Het typerende van de Louisa Dress zit ‘m uiteraard in de zak, en dan vooral in de gebogen lijn ervan. Die lijn wilde ik graag behouden, maar ik haalde ‘m helemaal naar boven op het voorpand. Vervolgens trok ik ‘m op het rugpand door in een rechte lijn. Zo wilde ik een beetje het effect van een bolero creëren, maar dan wel een bolero die vastzit aan het kleedje. Ik vond dat de ideale manier om de beide stofjes die ik in een opwelling kocht voor deze tour, te combineren tot een praktisch, maar feestelijk winters kleedje.




Met dat rekkend stofje liet ik de rits wijselijk achterwege, maar ik voegde achteraan toch een splitje met een knoopje toe, anders past het kleedje niet over het hoofd (en bij de test bij mijn groothoofdige dochter bleek het dan nog nipt te zijn).

Ik gebruikte de lange mouwen van de Mara Blouse (dat vind ik nu eens handig zeg, dat die patroondelen allemaal op elkaar passen) en werkte ze af met een boordje uit de glamoursweaterstof.

Toen ik bijna klaar was, vond ik het geheel toch net iets te braaf (lees: saai), daarom werkte ik de zoom af met bronzen biais en improviseerde ik een bloemenbroche. Et voilà, klaar!


15820782_10209454437010376_245252980_o


dsc_0709
Foto's: Anke Lapierre.


Meer foto’s zie je op de blog van Anke, die deze toffe swap en blogtour organiseerde!


Patroon: de Louisa Dress van Compagnie M., mouwen van de Mara Blouse.
Paarse glamoursweater met bronzen draadje in en paars nepbont: Pauli.
Bronzen biais en knopen: Veritas.

3 opmerkingen

  1. Op de kapstok dacht ik "mhm, niet zo mijn ding", maar aan is het geweldig! Echt een bolero effect :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal gelijk! Toen het klaar was, durfde ik het bijna niet op te sturen, het trok echt op niet veel. Ook niet toen Lene het bij wijze van test eens paste, maar kijk: het juiste kind erin steken doet wonderen! ;-)

      Verwijderen
  2. Heel mooi. Blijkbaar had ik de post gemist. Maar inderdaad een tof bolero effect zo

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.